برداشتن براکت ها

اتمام درمان ارتودنسی و برداشتن براکت ها

درمان ارتودنسی یک فرآیند درازمدت است که پس از تلاش ها و صبر بیماران، در نهایت به نتیجه مطلوب می رسد. برای برداشتن براکتها و پایان دوره درمان، متخصص ارتودنسی معمولا با استفاده از دستگاه های خاص، براکت ها را از روی دندان ها جدا می کند. پس از برداشتن براکتها، برای بهبود نتیجه درمان، باید دندان ها را کاملا تمیز کرده و از روش های پاکسازی دندان استفاده کرد. برای حفظ نتیجه درمان، بیمار باید از راهنمایی های متخصص ارتودنسی پیروی کند و از رعایت بهداشت دهان و دندان خود مطمئن شود.

برای تصحیح دندان های نامرتب و ناهماهنگ، به زمان و تلاش بیشتری نیاز است. همچنین، توجه به جزئیات و اصلاح نواقص دقیق دندان ها نیازمند تجربه و دانش فنی دندانپزشک متخصص ارتودنسی است. هر بیمار باید با توجه به شرایط و مشخصات دندان های خود، به مدت مشخصی درمان ارتودنسی را طی کند و نتایج به دست آمده بسته به میزان بیماری و مشکلات دندانی، ممکن است متفاوت باشد.

در این ویدیو پروسه اتمام درمان فعال ارتودنسی و برداشتن براکت ها را مشاهده می نمایید.

پس از پایان درمان ارتودنسی و مرتب شدن دندان ها باید مراقبت های ویژه ای را رعایت نمود که در قصد داریم شما را آن ها آشنا نماییم.

از مراقبت ها شامل موارد زیر می شوند:

استفاده از پلاک های نگهدارنده متحرک

پس از این که اتصالات و سیم ها توسط متخصص ارتودنسی برداشته شد و درمان ارتودنسی به پایان رسید، بلافاصله بیمار برای یک سال باید از پلاک های نگهدارنده متحرک (Retainer) استفاده نماید. این پلاک ها برای دندان های فکین بالا و پایین مورد استفاده قرار می گیرد و باید از آن در طول شبانه روز استفاده نمود و تنها برای خوردن غذا و یا مسواک زدن آن را خارج نمود. در صورتی در استفاده از این پلاک ها وقفه ایجاد شود، ممکن است حجم پلاک تغییر پیدا کند و در نتیجه در صورت استفاده نمودن از آن، دندان ها جابجا شوند.

به همین خاطر در صورتی که این مسئله اتفاق بیفتد باید جهت ساخت پلاک جدید به کلینیک ارتودنسی مراجعه نمایید.