دیابت مانعی برای ایمپلنت دندان

دیابت سابقا به عنوان یک فاکتور خطر احتمالی برای کاشت ایمپلنت دندان در نظر گرفته میشد. علت این است که دیابت علاوه بر مشکلات دیگر، تشکیل استخوان را دچار اختلال کرده و فرایند بهبودی زخم را به تاخیر می اندازد. این پژوهش نشان داد که ایمپلنت دندان را در بیماران دیابتی علیرغم این فاکتورها میتوان بدون اشکال استفاده کرد.

دیابت مانعی برای ایمپلنت دندان نیست

شاید شما هم از آن دسته از افرادی باشید که به خاطر دیابت کنترل نشده تان فکر میکنید نمیتوانید ایمپلنت بگذارید. طبق پژوهشی که اخیرا منتشر شده است، ایمپلنت دندان برای بیمارانی که دیابت کنترل نشده دارند بی خطر است و مشکلی ایجاد نمیکند. این پژوهش بیمارانی را که دیابت کنترل نشده داشته و ایمپلنت گذاشته بودند، مدتی مورد بررسی و مطالعه قرار داد. هیچ یک از ایمپلنت ها پس از یک سال با شکست مواجه نشد و هیچ ارتباطی بین افزایش قند خون و عوارض ایمپلنت دیده نشد.

قابلیت استفاده از ایمپلنت در بیماران دیابتی خبر بسیار خوبی است چرا که به این بیماران امکان میدهد رژیم غذایی سالمتری داشته باشند که این امر به نوبه خود برای بهبود وضعیت دیابت آنها نیز بهتر است.

مطالعات پیشین نشان داده بودند که ایمپلنت دندان در افرادی که دیابت کنترل نشده دارند، کمتر دوام می آورد اما این مطالعات خیلی کوتاه مدت بودند در حالی که پژوهشی که اخیرا انجام شده است 117 بیماری را که 234 ایمپلنت داشتند به مدت 3، 6 و 12 ماه بعد از درمان ایمپلنت دنبال کرده بود.
مطالعه فوق در Journal of the American Dental Association منتشر شد.

دسته بندی ها
مقالات