ارتودنسی نامرئی

معرفی جدیدترین روش های ارتودنسی دندان

جدیدترین روش های ارتودنسی شامل روش‌های بی‌دردسر، دقیق و کم‌مخاطره ای هستند. از جمله این روش‌ها می‌توان به ارتودنسی شفاف، که در آن از برداشتن موادی مانند براکت و وایر استفاده نمی‌شود، ولی با استفاده از آلاینرهای شفاف مانند اینویزالین (Invisalign)، دندان ها به شکلی دقیق تر و بهتری اصلاح می‌شوند.

روش‌های دیگر از جمله ارتودنسی لمسی (Lingual)، که در آن براکت‌ها به عقب دندان‌ها نصب می‌شوند، به طوری که ظاهری ظاهر نشود و ارتودنسی سریع (AcceleDent)، که با استفاده از فناوری لرزشی به دنبال تسریع فرایند اصلاح دندان‌هاست. همچنین، استفاده از سیستم‌های پیشرفته‌ی رصد و تصویربرداری، مانند سیستم ارتودنسی دیجیتال (Digital Orthodontics)، به ارتودنسی دقیق‌تر، کم‌مخاطره‌تر و دقیق‌تر کمک می‌کند. در نهایت، برای اطلاع از بهترین روش ارتودنسی برای شما، بهتر است با یک متخصص ارتودنسی مشورت کنید.

این روش درمان ارتودنسی برای افرادی که تمایلی به دیده شدن دستگاه ارتودنسی بر روی دندان هایشان ندارند بسیار مناسب است. ارتودنسی نامرئی در بین جوانان و افراد بزرگسال طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است.

بیشتر افراد به دلیل سیم ها و براکت های فلزی ارتودنسی دندان قید این روش درمانی را زده اند. امروزه با استفاده از جدیدترین بریس های ارتودنسی دیگر خبری از سیم ها و براکت های ارتودنسی نیست. ارتودنسی نامرئی یکی از جدیدترین روش های درمان ارتودنسی است که به جای براکت ها و سیم های ارتودنسی از پلاک های شفاف استفاده می شود.

جدیدترین روش های ارتودنسی

ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی دندان یکی از جدیدترین متدهای درمانی ارتودنسی است که در صورت استفاده از آن اطرافیان بیمار به راحتی متوجه درمان ارتودنسی آنها نمی شوند.

از جمله مزایای ارتودنسی نامرئی عبارتند از:

  • ظاهر نامرئی این نوع دستگاه های ارتودنسی اختلالی در زیبایی لبخند و چهره ایجاد نمی کند.
  • از جمله مزایای این پلاک های شفاف به غیر از نمایان نبودن آنها می توان به متحرک بودن آنها اشاره کرد؛ به این ترتیب که افراد می توانند در هنگام غذا خوردن، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن بریس را از دهان خود خارج کنند.
  • به دلیل اینکه جنس این نوع دستگاه ارتودنسی کاملا نرم و منعطف است بنابراین امکان زخم شدگی یا آسیب دیدن لثه ها به صفر می رسد.
  • رعایت بهداشت دهان و دندان در این روش درمانی به دلیل امکان خارج کردن دستگاه از دهان بسیار آسان تر از روش ارتودنسی ثابت است.
  • طول درمان کوتاه تر
دسته بندی ها
آموزش مقالات