استرس چه تاثیری روی دندان ها دارد؟

استرس و دندان درد

استرس چه تاثیری روی دندان ها دارد؟

استرس و دندان درد

دندان قروچه

دندان قروچه (برکسیسم) می تواند باعث آسیب به دندان ها، مینای دندان و همچنین سردرد و درد در فک شود. دندان قروچه اغلب در طول شب اتفاق می افتدو ممکن است شما اصلا متوجه نباشید که این کار را انجام می دهید. شما با مراجعه به یک کلینیک دندان پزشکی خوب میتوانید یک گارد شبانه را برای حفاظت از دندان های خود تهیه کنید.

بیماری های لثه

استرس می تواند سیستم ایمنی بدن شما را کاهش دهد و خطر ابتلا به عفونت دهان را افزایش دهد، از جمله این بیماری ها میتوان به بیماریهای لثه اشاره کرد.

خشکی دهان

خشکی دهان میتواند در اثر استرس و همچنین داروهای مورد استفاده برای درمان استرس و افسردگی ایجاد شود. اولین خط دفاع دهان در برابر باکتری، بزاق است و بدون آن خطر افزایش پوسیدگی دندان، بیماری لثه و عفونت وجود دارد.

پوسیدگی دندان

یک روتین بهداشتی نادرست، انتخاب شیوه زندگی ناسالم و شرایطی مانند خشکی دهان، باعث افزایش خطر پوسیدگی دندان می شود.

درمان دندان درد عصبی

اگر فکر می کنید دندان قروچه دارید، با دندانپزشک خود صحبت کنید. اگر با سردرد بیدار شده اید یا درد شکم دارید، ممکن است هنگام خواب دندان هایتان قروچه داشته باشید.

با مراجعه به یک دندانپزشک خوب، دندان پزشک دهان شما برای علائم دندان قروچه مورد بررسی قرار میدهد (مانند سایش نامنظم روی سطح دندان ها) و پیشنهاداتی را برای محدود کردن هر گونه آسیب به دهان و دندان شما ارائه میکند.

• دندان پزشک شما ممکن است گارد شبانه رابرای شما تجویز کند.
  • مراقب دندان قروچه در طول روز باشید. برای جلوگیری از دندان قروچه در طول روز سعی کنید آدامس بدون قند بجوید .
  • یک روتین بهداشت دهان و دندان درست داشته باشید. در طول روز حتما دوبار مسواک بزنید . استفاده از نخ دندان پس از هر بار وعده غذایی به شدت توصیه میشود. مسواک و نخ دندان به کاهش خطر پوسیدگی دندان و بیماری لثه میکند.
  • یافتن راه هایی برای رهایی استرس سعی کنید تکنیک های آرامش بخش مخصوص به خود را پیدا کنید، ورزش کنید و به مقدار کافی بخوابید.
  • داشتن یک رژیم غذایی متعادل. اغلب افرادی که استرس روزانه دارند اغلب به غذای میان وعده و نوشیدن علاقه دارند. کافئین را به حداقل برسانید. نوشیدن مقدار زیادی آب، به ویژه اگر از دهان خشک رنج می برید، توصیه میشود.