پیش از شروع دندان درد به دندانپزشک مراجعه کنید

دندان درد

برخی افراد تصور میکنند تنها زمانی باید به دندانپزشک مراجعه کنند که دندان درد شدیدی دارند که چند هفته طول کشیده است!

این در واقع به این معنا است که صبر کنید تا یک پوسیدگی و سوراخ کوچک در دندان تبدیل به پوسیدگی قابل توجه و عمیق دندانی شود و راه خود را به پالپ دندان (مرکز دندان که عصبها و رگهای خونی در آن قرار دارند) باز کند.

پیش از شروع دندان درد به دندانپزشک مراجعه کنید

با چنین تاخیری در مراجعه به دندانپزشک چند مسئله پیش می آید: – بیمار درد و ناراحتی شدیدی متحمل میشود چرا که پوسیدگی عمق یافته و به پالپ دندان رسیده است. – هزینه درمان نیز افزایش چشمگیری می یابد چون راههای درمانی پیچیده تر و زمان بر میشوند.

یک پوسیدگی ساده و سطحی که با پرکردن درمان میشد ممکن است به درمان ریشه یا لثه و چندین جلسه درمانی نیاز پیدا کند. – با وجود ترمیم دندان، باز هم ممکن است دندان آسیب دیده عمر زیادی نداشته باشد.

گاهی نیز وضعیت بدتر بوده و ممکن است تنها راه درمان کشیدن دندان آسیب دیده باشد که در این صورت بیمار باید هزینه های هنگفتی برای جایگزین کردن ایمپلنت، بریج یا دندان مصنوعی به جای دندان طبیعی خود بپردازد.

همه اینها در حالی است که اگر بیمار چند سال زودتر به دندانپزشک مراجعه میکرد، به راحتی میتوانست بخش پوسیده دندان را خارج کرده و آن را با مواد پر کننده مانند آمالگام یا کامپوزیت پر کند. با این کار هم دندان نجات پیدا میکرد و درد و ناراحتی ایجاد نمیشد و هم هزینه درمان بسیار کمتر میشد و دندان طبیعی سالهای سال به کار خود ادامه می داد.