گیر کردن دندانها در شب

سنگ­زنی و گیر کردن دندانها در شب یک بیماری به نام دندان قروچه است. یک بیماری که در بسیاری از مردم در طول زندگیشان رخ می­دهد. شدت و مدت زمان این بیماری در افراد مختلف متفاوت است. در اینجا مواردی هست که دانستن آنها مورد نیاز است:

علائمی که در نشان دهنده گیرکردن دندانها در طول شب است. درد صورت و خستگی، به­ویژه در منطقه فک، به طور معمول به دلیل فشردن دندانها برای طولانی مدت است. بسیاری از افرادی که از دندان قروچه رنج می­برند با حالت سردرد از خواب بیدار می­شوند. در این حالت دندانها اغلب دردناک، حساس و شل هستند. ممکن است که ترک، تراش، و یا لایه در مینای دندان ایجاد شود. در این حالت ممکن است که همسر شما بدلیل سکوت حاکم بر شب صدای بهم خوردن دندانهای شما را بشنود.

چرا اتفاق می­افتد؟

استرس جسمانی یا عاطفی مقصر اصلی دندان قروچه است. عوامل فیزیکی اغلب شامل سطوح تناسب اندام، تغذیه، سلامت کلی و عادات خواب می­شود. عوامل استرس زا عاطفی خارجی می تواند شامل پول، کار و چالش رابطه باشد.

گزینه ­های درمان

مشخص کردن منابع استرس می­تواند منجر به از بین رفتن دندان قروچه شود. انجام برنامه­های آرام بخش قبل از خواب مانند، یوگا در نور، حمام آب گرم یا یک فنجان چای گیاهی. بعضی افراد می­گویند که قرار دادن یک پارچه گرم بر روی فک خود منجر به کاهش دندان قروچه و فشار دادن دندانها بهم می­شود. ملاقات با دندانپزشک را برای تعیین آسیب دیدگی ناشی از دندان قروچه را در برنامه خود قرار دهید. دندانپزشک ممکن است یک روش برای نگهبانی از دندان شما به هنگام شب تجویز کند. این دستگاه در داخل دندانها قرار گرفته و مانع فشرده شدن انها بهم می­شود. در موارد شدید، دکتر ممکن است به شما تمرینات فک برای شل شدن عضلات پرکار تجویز کند.

سنگ­زنی در کودکان

کودکان نیز می­توانند با مشکل فشردگی دندانها در شب مواجه باشند. و فقط چون جوان هستند به این معنا نیست که دارای استرس نباشند. بنابراین اگر شما از فرزند خود شنیدید که دچار بهم فشردگی دندان هستند، و یا آنها از سردرد ، دندان درد و یا ناراحتی صورت شکایت می­کنند آنها را به بازدید دندانپشک اطفال ببرید. هنگامی­که این موارد را نادیده بگیرید، این فشردگی منجر به اسیب جدی به دندانها و فک می­شود. همچنین ممکن است که خسته کننده و رنج­آور باشد. اگر شما به دندان قروچه و یا بهم فشردگی مبتلا هستید، همین امروز با دندان­پزشک خود تماس بگیرید.

گارد دهانی برای بهم فشردگی دندان: پنج نشانه که شما به یکی از آنها نیاز دارید

دندان قروچه، یک اصطلاح پزشکی برای بهم فشردگی دندانها است، با توجه به بنیاد ملی خواب، که ۸ درصد از بزرگسالان با آن مواجه اند.با توجه به درد مزمن در فک این مشکل می­تواند یک مشکل اساسی باشد. اما اینکه آیا این مشکل جدید است یا مادام العمر بستگی به شما دارد. اگر شما تجربه یکی از موارد زیر را دشته­اید، ممکن است زمان لازم برای دیدار با دندان پزشک خود در مورد محافظ دهان و دندان برای دندانهای آسیاب رسیده باشد.

ورقه­ ای شدن دندان شما

نه تنها ورقه ­ای شدن دندان نشان از مراقبت از دندان برای تعمیر آنست، اما همچنین می­تواند نشانه آن باشد که دندان قروچه جدی­تر شده است. به عنوان نشانه هنگامی­که دندانهای خود را باهم لمس کنید عقب و جلو رفتن دندان به سختی انجام می­شود، شما می­توانید این کار را درفشارهای مختلف انجام دهید – در خواب خود و نه کمتر – و در واقع آسیب دندان خود را تشخیص دهد. در واقع درمان این مورد بسیار گران بوده و ممکن است منجر به حفره شود، بنابراین بهتر است قبل از ورقه­ای شدن دندان با دندان­پزشک خود مشورت کنید.

داشتن بهم فشردگی دندان مزمن

برخی از افراد متناوبا به دلیل مسائل موقت مانند استرس در محل کار دچار بهم فشردگی دندانها می­شوند. اگر شما به دندان قروچه مزمن مبتلا هستید، به این معنی است که در شبها به سختی کار می­کنید، در این حالت احتمالا بهترین کار ملاقات دندان پزشک و استفاده از گارد دندان برای دندان آسیاب است. در حالیکه برای متوقف کردن دندانها در حالت ساییدگی بهم آنها را بهم فشار می­دهند می­تواند اثر منفی بر روی دندانها وارد شود و یک گارد می­تواند اثرات منفی ساییدگی را کاهش دهد.

بیدار شدن با سردرد

آیا شما در هنگام بیدار شدن صبحگاهی احساس سردرد دارید؟ این می­تواند ناشی از ساییدگی دندانها در شب باشد. یک گارد دندان ممکن است که حرکت دندانها را بطور کامل متوقف نکند، ولی ممکن است کمک کننده باشد. با دکتر خود صحبت کنید تا بدانید چه گزینه­هایی برای شما مناسب است.

ورزشهای آرام سازی MedlinePlussuggest می­تواند که به شما کمک کند که شبها کمتر دچار ساییدگی دندانها شوید. دندانپزشک شما می تواند راه­های دیگر برای به حداقل رساندن ساییدگی دندان نشان دهد.

داشتن اختلال مفصل گیجگاهی

اختلال مفصل گیجگاهی (TMJD) هنگامی رخ می­دهد که عضلات اطراف فک ملتهب می­شوند، که گاهی اوقات به عنوان نتیجه فشار دادن دندانها با هم و ساییدگی در جلوی دندان اتفاق می­افتد. اگر دندانپزشک شما مبتلا به این اختلال را برای شما تشخیص دهد، بهترین راه یک محافظ دهان و دندان است. یک نگهبان دهان، دندان­ها را از فشار دادن دندانها و ساییدگی محافظت کرده، در نتیجه باعث کاهش برخی از درد همراه با TMJD می­شود.

استفاده از داروی ضدافسردگی

اگر شما به طور منظم داروهای ضد افسردگی را مصرف می­کنید، با دندانپزشک خود را در مورد محافظ دهان و دندان صحبت کنید. یک مطالعه در شماره ۲۰۱۲ از درمانگاه­های منتشر شده نشان می­دهد که پاروکستین، مواد تشکیل دهنده اصلی در برخی از داروهای ضد افسردگی، می تواند باعث ایجاد دندانهای شب ساییده شده شود. اگر شما از برخی داروها، مانند پاکسیل، استفاده می­کنید شما ممکن است که به حفاظت از دندان­های خود را در برابر عوارض جانبی این مواد نیازمند باشید. شما همچنین می­توانید در مورد تغییر میزان دوز مصرفی صحبت کنید و یا از داروهایی استفاده کنید که منجر به ساییدگی دندانها نشوند. دندان قروچه یک مشکل رایج است، اما شما نباید از این مسئله رنج ببرید. شما با تنظیم یک قرار ملاقات می­توانید در مورد گارد محافظ دندان صحبت کرده و راههای مقابله و درمان آن را بحث کنید.