مراقبت از سلامت لبخند در هنگام استفاه از براکت

مراقبت های دهان در سراسر درمان ارتودنسی

درمان ارتودنسی یک سرمایه گذاری مهم در آینده است. هر متخصص ارتودنسی که با مراقبت های ارتودنسی به شما کمک می کند، می توانید بهترین نتایج را داشته باشید. در حالی که شما در حال درمان هستید، ضروری است که از دندانها و لثه ها مراقبت کنید. این مقاله توضیح می دهد که چرا و چگونه این کار انجام دهید ؟


مراقبت های بیشتری در طول ارتودنسی مورد نیاز است

نگاهی در آینه به براکت های جدید خود داشته باشید. همانطور که می بینید، براکت ها و سیم ها دارای زاویه های زیادی هستند که می توانند مواد غذایی و پلاک را به دام اندازند. این به این معنی است که خطر پوسیدگی دندان ، می تواند بالاتر باشد.

شما باید روزانه زمانی را به رژیم غذایی خود و تمیز کردن دندان ها اختصاص دهید. اگر دندان و براکت تمیز نباشد، ممکن است آسیب دائمی به مینای دندان وارد شود .

مناطقی در سطح مینای دندان ممکن است با از دست دادن مواد معدنی (مرحله اولیه فساد دندانی) دچار پوسیدگی شوند ، همچنین ممکن است در لثه خونریزی ایجاد کند.

گینوییت و مراحل اولیه پوسیدگی دندان را می توان با توجه به مراقبت های فوق العاده ای که در مورد تمیز کردن و رژیم غذایی شما دارد، معکوس کنید. اگر درمان نشود، می تواند منجر به مشکلات بزرگتر شود که نیاز به درمان دارند و اثراتی در طول عمر  دندان دارند.

در حالی که شما دارای درمان ارتودنسی هستید، لازم است که به طور منظم با پزشک متخصص دندانپزشک خود مشورت کنید تا اطمینان حاصل شود که مشکلاتی در کار نیست.

رژیم غذایی مناسب دندان

متخصصان دندانپزشکی به طور فزاینده ای در مورد غذاهای اسیدی و نوشیدنی که ممکن است روی دندان و مینای دندان تاثیر بگذارند، به بیماران هشدار می دهند .

در حالی که بسیاری از غذاهای دارای اسید پالم برای بدن شما سالم هستند، در طول درمان ارتودنسی غذاهای که دارای اسید کمتر می باشند ، برای دندان هایتان مناسب تر است .

اکثر ما به خوبی می دانیم که غذاها و نوشیدنی های شیرین می توانند منجر به پوسیدگی دندان شوند. غذاهای نشاسته ای مانند چیپس های سیب زمینی نیز می توانند به مدت طولانی در دندان ها قرار بگیرند و باعث پوسیدگی دندان شوند.

تاثیر نوشابه به خصوص روی دندان ها بسیار زیاد است، زیرا نه تنها شامل مواد افزودنی اسیدی می شود، بلکه شامل 10-12 قاشق چای خوری شکر نیز می شود که باعث افزایش احتمال حفره ها می شود.

بزاق دهان خود مدافع طبیعی در برابر فساد دندان است. شما باید مقدار زیادی از بزاق را برای شستن اسید ها که بعد از خوردن و نوشیدن شکل می گیرید، بگذارید. یک قانون خوب برای پیروزی این است که هر روز غذا را به 3 وعده غذا و 2 بار میان وعده محدود کنید. شما می توانید مقدار زیادی از آب را روزانه میل نمایید .

دسته بندی ها
مقالات

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.